Å så inleder vi hunddagarna...

Vet ni vad det är för dag idag?
17 juli och vet ni vad det innebär?
Jo att hunddagarna inleds idag...
Och ni vet väl vad det betyder?
Att nu börjar årets hetaste period och den varar fram till 20 augusti
Jo, jag kan min bondepraktika :-)

Jag vet ju inte var ni befinner er (eller jo det vet jag ju för det ser jag i statistiken å den är rätt så spännande så här i semestertider)
Men här på Gladö har vi haft en riktigt härlig hunddag
Så länge vi höll oss på stranden fläktade det skönt
Och sjön svalkade gott
Men uppe vid stugan har luften stått still
Småfolket är ju kreativa som vanligt
De ser ju till att ta sig en svalka då och då
Antingen genom att ordna ett vattenkrig eller smygspringa lite i vattenspridaren som morfar ställt upp för att vattna gräsmattan

Idag har tanken "tänk om jag dör av värmeslag i Thailand" slagit mej flera gånger
Vore verkligen sorgligt i så fall
Så som jag längtat o längtat efter den resan

Kommentera inlägget här :