Semesterhjärna

Jag undrar om mina kollegor förväntar sig att jag ska vara fräsch och utvilad när jag återvänder till jobbet imorgon?
Därför vill jag redan så här ett dygn i förväg flagga för att jag kanske kommer uppfattas som lite långsam och trögtänkt en tid framöver. Semesterhjärna heter det, och innebär att hjärnan gått på sparlåga alldeles för länge. Den mest avancerade tanken jag tänkt på sju veckor är typ "vad ska vi äta idag?" och då ska ni veta att jag inte ens klarat av att besvara den frågan.
Jag tänker att jag kan behöva nån vecka eller så för att komma på banan igen, det tar nämligen på krafterna att ha semester.
Å efter den här helgen med Gröna Lund och kräftskiva med dans känner jag mej mer död än levande. När jag tänker på att dagens aktiviteter innehåller två timmar fotboll på Källbrink och en timme i badhuset, är jag glad att jag bara behöver vara åskådare i alla fall...

Sen är jag ju väldigt nöjd med att jag sparade den här spännande läsningen just till idag.... :-/

Kommentera inlägget här :