Dags att dra åt svångremmen

Vi har varit på Kvantum och storhandlat idag, kanske inte det roligaste men absolut nödvändigt. Efter semestern har det känts lite tomt och tråkigt i kyl och frys. Fast egentligen är det inte alls tomt, problemet är bara att inga varor passar ihop och inspirationen är på noll. Det enda rätta va att ta en redig runda på Ica och fylla på med nytt och fräscht.
Och det va ingen enkel match vill jag lova. Chipshyllorna och glassboxarna slet i mej och jag fick kämpa för att stå emot. Allt fikande, glassätande och alla efterrätter som vi tryckt i oss den här sommaren börjar ta ut sin rätt nu, jeansen är för små och konditionen är i botten. Barnen frågar hela tiden "Vad får vi för efterrätt idag?", "Kan vi köpa glass?", "Vad ska vi fika?" och "Va får vi för kvällsmys?" Inser att även de fastnat i sockerspiralen...
Nu är det hög tid att börja leva lite nyttigare igen, byta ut glassen mot morötter. Fy bubblan såååå trist :-(
Nu behöver jag massor med pepp å hjälp, träningssällskap å sånt....

Såg mej själv i spegeln häromdagen. Visst måste jag väl lagt på mej lite va?
Speciellt över stussen ;-)

Kommentarer :

#1: Annaheltenkelt

Men åh vad jag känner igen mig OCH min familj. Var i stan med syrran i dag och inhandlade nya löpar skor det Måste inspirera mig att komma i väg till gymmet i alla fall sen kan vi peppa varandra, eller hur!!

Kram på dej snygging,
PS. En bild på bloggen så alla får se snyggingen bakom skärmen :)

Svar: Anna du har ju världens bästa PT-syrra lucky you liksom, avis som bara den.....Heja oss och kram till dej me
PS. Gillade du inte den bilden som jag la ut på bloggen igår?????
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :