Fröken Gränna på Sundby Gård

Nu har den här lilla polkagrisen varit på familjegalej. Mamma och pappa bjöd hela högen på mat på Sundby Gårds Värdshus. Det blir ju bara nån gång varje år som vi ses hela familjen, så det va verkligen roligt att träffas idag. Timmarna innan öste regnet ner, men strax innan vi skulle åka sken det upp och det blev en solig och fin kväll. Kockarna stod ute och grillade, och vi åt så mycket vi bara orkade av den jättegoda grillbuffén. Måns som i vanliga fall är väldigt petig med maten tyckte att vi kunde gå hit och äta imorgon också, det är bra betyg.

Melina är rolig att ha med sig ut bland folk, fast ibland kan det bli lite svettigt också för hon är översocial, frispråkig och totalt oblyg. Hon pratar med allt och alla, och idag var det den stackars serviceinriktade servitrisen som blev utsatt. "Varför kommer du hit och frågar hela tiden om allt är bra och om allt smakar gott?" frågade Melina och när servitrisen försökte förklara sa Melina "Jag tycker att du börjar bli tjatigt..."

För en gångs skull tog jag med mej kameran ikväll, men innan jag hann börja fota så hade Melina tagit slut på hela batteriet. Hon var mycket noga med att gå runt och fota alla i sällskapet, men någon mästerfotograf lär hon aldrig bli. Av hänsyn till min familj väljer jag att inte publicera bilderna här, det va nämligen bara bilder på folk som blundade, tuggade och gjorde alla möjliga fula miner oh självklart i motljus, sorry.... :-(

Fröken Gränna

 
Mor & son mumsar
 
Söt son
 
Söt dotter
Lilla damen fotade änderna som simmade förbi, vacker utsikt
 
 

Kommentera inlägget här :