Rånad igen....

Jag är helt matt. Vet inte vem jag är mest trött på, mej själv eller CSN.
Har inte lånat en krona under hela min studietid, ändå har jag blivit återbetalnings skyldig. Hur är detta möjligt?
Jo, varje månad har jag fått ett liiiitet studiebidrag från CSN och nu när de har granskat min inkomst från 2011 har det visst sig att jag har tjänat för mycket.
Jag har med andra ord uppgett en för låg inkomst när jag tackade JA till bidrag, och därför ska jag betala tillbaka 9000:- senast sista maj. Lovely ❤
Jag blir så trött på mej själv, varför är jag inte lite mer noggrann när det gäller så här viktiga grejer? Nu är jag säker på att jag kommer bli återbetalningsskyldig för år 2012 också...
Men alltså CSN, varför dröjer ni så länge med era kontroller? Känns som att 2011 borde va borta och förbi för länge sen. Ut och jaga alla som jobbar svart och håvar in bidrag istället...
Jag blir så matt, vilka tråkiga pengar... Ska jag ta dem från "renoverabadrumskontot" eller "fickpengartillthailansresankontot"?

Kommentarer :

#1: Anonym

Gjorde slut med CSN för flera år sen/ vi passade inte för varann :( din vän Y

Svar: Bra jobbat Yvonne. Själv är jag rädd att jag kommer att få leva i det här dåliga förhållandet med CSN minst ett par år till... Kram
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :