I min hjärna just nu....

Jag försöker samla alla tankar som snurrar just nu.....
 
Är våren här nu?
Orkar inte med mer snö och kyla nu. Har plockat bort alla vinterkläder och skottat bort all snö och is på framsidan. Jag funderar över hur naturen ska klara av att ta hand om allt smältvatten? Överallt finns stora vattenansamlingar och gräsytorna har förvandlats till gyttja. Och allt detta grus som ligger överallt. Vill plantera penséer men vågar inte...
 
Hur länge kan man ha kvar påskriset?
Varför ska hamn slänga ut påskriset när det är som vackrast? Nu är mitt ris fullt av små krusiga klargröna blad, jag tycker att det lever och är vackert. Till skillnad mot en julgran som vissnar så blir ju bara påskrivet finare och finare...
 
Hur kan två barn vara så olika?
Melina dyker in i alla aktiviteter med huvudet först, Måns står och trampar på stället.
Idag gladdes han åt att det va sista innebandyträningen, och ikväll vägrade han blöta sig på simskolan. Hon simmar som en fisk och har svårt att sitta still, han vill bara basta...
 
Är de här nya Loka-smakerna nått för mej?
Efter två veckor utan sötsaker börjar jag få abstinens. Jag har varit och köpt smaksatt bubbelvatten för att stilla mitt sug, kan det va nått för mej? Jag förväntar mej att choklad-Loka ska smaka kladdkaka.
Jag har frågat Jocke om han vill hetsäta smågodis med mej den 1:a maj när aprilutmaningen är över. Sura gröna kastanjer helst, och sen är jag intresserad av att smaka den här Marabou lakritschokladen som jag sett i butik. Jocke tittade bara tveksamt på mej, vad betyder det....?
 
Vad ska jag göra med alla pengar jag vunnit?
Jag blir ideligen kontaktad både via mail och sms angående vilket konto de ska sätta in pengarna på....

Kommentera inlägget här :