Älska mig!

Lördag förmiddag och huset är helt tyst, väldigt ovanligt. Jocke jobbar och barnen är hos mormor och morfar.
De har sovit där inatt eftersom Jocke och jag va på Maxim igår och såg Alex Schulmans föreställning "Älska mig!" En föreställning om självbekräftelsens baksida, som han uttrycker det själv.

Jag gillar Alex Schulman, verkligen inte allt han har gjort genom åren, men hans böcker, hans podcast, hans tankar, hans eftertänksamhet...
Föreställningen va väldigt bra, å vissa delar träffade mitt i prick. Jag tror att det är 70-talisternas föreställning, vi som levt både utan och med sociala medier. Yngre personer har inget annat att referera till, de tror att datorn och mobilen funnits jämt, och de flesta äldre personer har inte fallit lika djupt i träsket. Träsket som innebär en ständig uppkoppling, Facebook, bloggar, Instagram, Twitter, followers och likes.

Har ni möjlighet att gå och se den, gör det. Mycket rolig och stundtals mycket klok föreställning.....

Kommentera inlägget här :