Jag Lipton

Jag har fastnat i 2004 års julkalender
Jag kan inte hjälpa det
Minns ni Lipton
Jag känner mej insnöad
Nä, det är bara jag som förstår tror jag

Jag kan inte komma ut
I drygt två dygn har två gigantiska glasskivor och en dubbelvagn blockerat min väg
Vagnen står där på broms ifall nån av skivorna plötsligt skulle börja glida
Men nu fyller de tydligen ytterligare en funktion
Vagnhandtaget blir en kepshängare
Glasskivan en torkställning för lillfias gympadräkt
Det är inte lätt att forcera dessa när man ska in och ut genom dörren
Man måste vara lite smidig och snitsig
Vansinnigt med tanke på att det är vår utrymmningsväg
Imorgon måste jag be Jocke hjälpa till att flytta dessa grejer
Till nått bättre ställe, Gud vet var
Som det är nu känner jag mej insnöad



Höjdarna - Insnöad - YouTube

► 5:00► 5:00
www.youtube.com/w...
7 aug 2007

Kommentera inlägget här :