Dinosaurier och Demonstranter

Nästan varje måndag går jag en sväng till biblan här i Huddinge

Brukar passa på när lillfisan dansar "i huset intill"

Jag lånar både studentlitteratur och barnböcker

Jag älskar biblan

Bra service och rogivande atmosfär

Idag hade jag med mej en hel kasse full med böcker som jag skulle lämna tillbaka

Lite Freud och lite Kafka

Och typ tretton dinosaurieböcker

 

Lämnade tillbaka allt som gick att återlämna

Sur och tvär över att inte allt gick att scanna in ställde jag mej i kön till infodisken

Och tur var det väl att det va kö

Jag han upptäcka mitt misstag och slapp bli förnedrad

De böcker som va Måns egna fick jag bära hem igen

 

När jag gick förbi kommunalhuset va det fullt pådrag där

I regn, rusk och mörker hade typ hundra pers samlats där för att demostrera

Med facklor i händerna och stora banderoller

Jag imponeras av den här typen av personer

Människor med engagemang, människor som brinner

Jag tycker att det är fascinerande

 

Själv är jag alldeles för egofokuserad, rastlös och lat

Just nu bryr jag mej inte om nått annat än om mitt och de mina

Utan att orka försöka förstå vad de hade för budskap rusade jag vidare

Fast i det här sammanhanget va inte budskapet det viktigaste

Det viktigaste är att orka kämpa för det man tror på

 

 

Kommentera inlägget här :