Latlördag

Idag är en sån här dag då man får absolut ingenting gjort. En dag som bara rinner mellan fingrarna på en.
Dagen började klockan sex fast jag tydligt instruerat ungarna om att vi skulle ta sovmorgon. Vägrade kliva ur sängen trots att de tjatade och bråkade på mej, det blev morgon TV tills Jocke kom hem från jobbet ett par timmar senare.

Efter att jag hade fått slumra en liten kvart till gjorde vi oss i ordning och åkte på loppis. Melina "fyndade" en sprillans ny digital kamera, medan Måns rotade runt bland gamla Mc Donaldssaker för 1kr styck. Sen köpte vi oss ett litet husdjur, katten Märta som jamar och jamar och jamar och smyger efter oss hela tiden... He he he, tur hon har on/off-knapp ;-)

Eftermiddagen har tillbringats med alla andra barnfamiljer hemma på gården. Vi tände grillen och åt lunch tillsammans, barnen lekte och vi snackade. Solen sken och timmarna gick. När vi kom in igen slocknade far och dotter på soffan, helt utslagna. Sonen försvann bort i en film och jag blev apatisk och fick inget alls gjort.

Räddningen va att jag fick kontakt med Måns, gav honom en visselpipa och uppdrag att väcka sin syster och sin pappa. Det gick helt enligt planerna, fast inte helt utan sura miner. Nu har jag i alla fall skickat iväg dem. De ska tanka bilen, köpa batterier till kameran och köpa med sig thaimat hem.

Som sagt, en sån här dag då man får inget gjort. Inte ens en middag orkar jag slänga ihop....

Kommentera inlägget här :