Just nu!

Just nu håller jag på att få värmeslag. Sitter iklädd jeans och långärmat i en tempurerad simhall. 28 grader i vattnet, säkert 35 i luften. Jag vägrade byta om idag. Sitter på en plaskblöt bänk i mina jeans och väntar. "Någon" kommer bli sur när hen upptäcker att jag offrat hens handduk för att slippa en våt fläck i stjärten....
Hänger ni med när jag skriver hen? Könsneutralt och omdebatterat. Jag tycker att det känns helt ok. Men iphone hänger inte me i svängarna. Den vill att jag skriver hem (hen) och Jens (hens). Hi hi hi ;-)
35-åringen simmar fram och tillbaka, duktiga hen. Småfolket befinner sig bakom ett turkost draperi i 40 minuter å jag har ingen aning om vad de gör. Förhoppningsvis lär de sig att simma.

Sen då, vad händer då?
35-åringen åker till stan och firar födelsedagen med män från norrsidan. Visst måste man väl ändå sluta säga killar nu, 35-år är så vuxet.
Småfolket ska sova hos farmor och farfar, och mannen kommer även han att ansluta dit när firandet är över. Med andra ord blir jag solo ikväll, inatt och en stund imorgon.
Vad ska man hitta på då'rå?
Jo, ikväll slappa i soffan och läsa lite svinalängorna, inatt sova som en stock minst nio timmar och imorgon skriva klart tentan....
Roligare än så blir det antagligen inte.

Kommentera inlägget här :