Allt och inget....

Blogg.se har uppdaterat sin sida och ingenting fungerar som det ska längre
Appen kan man inte logga in i och eftersom jag är väldans lat lat och bekväm är det oerhört betungande för mej att behöva blogga från en dator
 
Men dagarna flyter på med eller utan blogg
Jag jobbar heltid och njuter av att ha kvällarna läxfria
Det är helt galet vilken frihetskänsla det är, och de flesta av er har ingen aning om hur härligt ni har det
 
Jag har varit hos frissan i veckan
Tyvärr hade min Shila semester så jag fick en annan böna, hon va jätteduktig så det va ingen fara egentligen
Problemet är bara att jag känner mej så utelämnad när jag sitter där i frisörstolen och tvingas kallprata med en främling i två timmar
 
 
Jag har hunnit med en god gärning i veckan också, hjälp en gammal tant i rullstol att komma fram och förbi minsann
Det gör gott i en stressad själ att få stanna upp och hjälpa en medmänniska i nöd
Kan rekommenderas, ut och hjälp gubbar och gummor på stan nu
 
Mina vänner på facebook har blivit uppdelade i två läger i veckan
Vi som förstår hur kul det är med handväskor, och de som tror att man kan klara sig med en
Jag har i alla fall fyndat tre nya på Accents sommarrea och hoppas på många trevliga tillställningar i sommar så att de får luftas ordentligt allihopa
 
 
Jag har hämtat ut ett paket från adlibris också
Tio nya böcker, kanske lite sommarläsning
Fast jag läser inte allt jag köper
Jag erkänner att jag gillar att äga böcker lika mycket som själva läsningen
Inte stora tunga inbundna historier, utan små lätta i trevliga pocketformat
Det blev tre av David Eberhard, ska bli spännande, för jag tror han är en klock och kul kille
 
 
Kände mej tvungen att köpa Katrin Zytomierskas LCHF bok också
Jag är nyfiken, inte så mycket på LCHF men på henne som person och provokatör
 
 
Igår va Måns hos logopeden och imponerade
Han har lärt sig att säga S och R under våren
Nu ska vi jobba vidare med V-, F-, O- och Sch-ljuden och återkomma i höst
Men han är rolig min Månsa....
Han spelade verkligen logopeden ett spratt, och jag kunde inte hålla mej för skratt
Han tycker att hon har en aptråkig bok som de ska titta i och prata om varje gång han är där, och han talar om hur trist den är varje gång
Han berättar de mest hissnande historier för henne istället, fantiserar, improviserar och gestikulerar
Hon är inte riktigt nöjd
För man får inte prata om vad som helst, hon vill att han ska säga vissa ord
Men Måns fattar och gör på sitt sätt, säger hon skepp, säger han båt
 
Sen åkte vi till landet en sväng
Solen sken och vi köpte med oss lite jordgubbar som vi åt till efterrätt
Småfolket badade i poolen och jagade varandra med vattenpistoler
Morfar och Melina gick en promenad och plockade smultron
Måns valde att stanna kvar i stugan och kolla på film, "Barbie i Svansjön"
 
 
Idag var det sista dagen på förskolan innan sommarlovet. Det firade vi med glass i från Ivan´s
 
 
Jenny har varit här i eftermiddag med sina prylar och pinaler från Mary Kay
Det är verkligen superlyxigt att ha en alldeles egen hudterapeut som kommer hem till en, dukar upp på köksbordet och sen låter mej prova och kladda  i lugn och ro, samtidigt som vi får tid att snick-snacka lite
Nu kommer fejjan bli ren, snygg, nöjd och glad.
 
 
Ja just det, jag köpte ett nytt läppglans också, Red Passion heter det.
Jockes reaktion när han kom hem från jobbet va: "Oh Jesus Christ....." Sen va han lite tyst....
 
 
Och när lilla fröken är nyduschad och man ber henne ta på sig pyjamas går hon lydigt in på sitt rum och rotar runt böand sina kläder
Fem minuter senare är hon klädd i klänning, högklackat och handväska
Inte precis som jag hade tänkt mej, men hon ska ha en eloge för den exemplariska matchningen.
 
 
Som ni ser, livet flyter på å vi har det rätt bra.....
 
God natt världen....
Nu ska jag sova och ladda inför morgondagens festligheter
Jag och mitt Red Passion ska ut på stan nämligen 

Kommentarer :

#1: hellen

då räknar jag med att Månsa fick ett extra tuggummi ;)

Svar: Han förtjänade mer än ett tuggummi, han fick en hel Läkerol-tablett :-)
Yta & djup

skriven
#2: Anonym

:)

Svar: :-)
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :