Nya fredagsrutinen

Ha ha ha fredag...
Jag är så trött så jag blir alldeles fnissig
Idag har vi introducerat familjens nya fredagstradition
Under hösten hade vi en tradition som vi höll hårt på
Hemma hos Vicki och glass i soffan
Nu har vi gjort en helomvändning
Inget fredagsmys och soffhäng den här terminen
Barnen är anmälda på simskola på fredagkvällarna
Detta tänkte vi kombinera med motionssimning, lek i äventyrsbadet och bastuhäng
Så här ska vi hålla på varje fredag fram till 11 maj
Det känns långt till 11 maj
Varannan vecka jobbar Jocke, då åker jag själv me de små
Då kommer jag va ännu tröttare

Jag trodde alla satt hemma med handen i chipspåsen på fredagkvällarna
Så är det verkligen inte
Det va proppfullt i simhallen
Trångt i motionsbanorna
Kö i vattenruchbanan
Mycket naken närhet i bastun
Det är nog alla intryck och alla ljud som sög musten ur mej mest

Efter drygt två timmar i simhallen sitter jag nu ensam i tv-soffan
Rudbusarna är på väg till farmor & farfar
Jag ska få ett dygn med egen tid
Till för återhämtning men framförallt för studier
Men ikväll blir det inte många knop gjorda
Jag kollar "the Voice"
Jag gillar det verkligen
Alla som sjunger är sååå duktiga
Och alla i juryn är snälla, trevliga och ger konstruktiv kritik
Me like
Sen blir det Skavlan och Karlavagnen
Ha ha ha som sagt trött och fnissig
Känner mej 60 år äldre än vanligt ikväll
Kommer antagligen att somna långt innan planerat
Zzzz……

Kommentera inlägget här :