Royalistisk yra...

Vaknar av "Breaking news"
Kronprinsessan har åkt till Karolinska för att föda
Klockan 7.00 ska Prins Daniel hålla presskonferens

Väcker småfolket:
"Melina, Victoria har åkt till sjukhuset, idag ska hon föda sin bäbis"
"Va, kommer bäbisen idag?"
"Japp, å kungen ska bli morfar"
Då vaknar hon till ordentligt
"VA!!! SKA MORFAR BLI KUNG....?"

Fördriver dagen med tentaskrivande
Men tar regelbundna pauser för monarkin
Tittar på Prins Daniels pressmöte
Läser på nätet om Kronprinsessparet
Tittar på salutskjutningen
Snacka om att jag tappade koncentrationen idag
Jag förflyttades fem år tillbaka i tiden
Till en tid då jag va nybliven mamma
Till en tid då hela min världsbild förändrades

Småfolket kommer hem igen:
- Har du hört att Victoria har fått en liten bäbis nu Melina?
- Ja, en prinsessa
- Precis
- Är det roligt att få barn?
- Jätteroligt, det är det bästa man kan vara med om i hela livet
- Men jag menar, gör det ont?
- Ja, det gör ont
- Jag vet inte om jag vill ha några barn när jag blir stor
- Varför inte det då?
- ....fast det behöver jag ju inte bestämma mej om det idag...
Vilken klok dotter jag har



Grattis till lillsessan Victoria & Daniel

Kommentera inlägget här :