Angelina å jag

Idag har jag träffat en härlig kvinna
I två timmar lyckades hon trollbinda mej med sin historia
Hon var en kvinna med humor, värme och självdistans, men samtidigt ett otroligt djup och allvar
Hon bjöd på sig själv och blandade fakta med egna erfarenheter och förankrade dem i ett historiskt perspektiv

Hennes vilja att sprida kunskap och hennes engagemang var både starkt och avundsvärt

Hon var en sån person som jag önskar att jag fick sitta och diskutera livet och dess mysterier med
Jag är mina fördomar, och mina fördomar är okunskap
Efter dagens möte är jag en lite lite bättre människa

Googla Angelina Dimiter

Kommentarer :

#1: lotta

Visst var hon härlig att lyssna på. Tragiskt mycket av det hon säger, men lite drar hon nog till sin spets. Hur som helst lärde jag mig w mycket av henne, främst saker om mig själv!!

skriven

Kommentera inlägget här :