Hästkrafterna hemma i stallet igen...

Den stora starka brandmannen och jag tog en promenad till mitt jobb tillsammans på förmiddagen genom ett härligt vinterlandskap. Visst stod det några bilar på tvären, men kaoset som va igår hade verkligen lagt sig.

Jocke skottade fram bilen och självklart så startade den på ett kick. Den bilen krånglar aldrig (å jag tänker inte ens ta i trä)....
Sen körde jag hem genom skog och mark på "gatorna som Huddinge kommun glömde" och jag lyckades väja för både hala fläckar och rådjur som sprang över vägen.

Alltså, jag vet inte hur många gånger Jocke påtalade vilken skicklig chaufför jag var. Å det är stort ska ni veta, när de orden kommer från en yrkeschaufför, som brukar gnälla över hur dåliga bilförare 90% av Sveriges befolkning är.

Men nu är Corsan hemma i gränden igen. Den har till och med fått rulla in i garaget, den är nog i behov av lite återhämtning efter nattens bortamatch.

Kommentera inlägget här :