Om när karma kommer och tar en idiotkärring....

Det är inte ofta jag blir så där skitförbannad, men idag... Oj oj oj!!!
Jag har stött på en kärring på parkeringen i kurvan som verkar va totalt dum i huvudet. Jag vet inte vem hon är, men hon kör en vinröd Volvo med reg nr: EOS140.

Eftersom regnet öste ner satt jag kvar i bilen en stund för att inte bli dyngsur. Medan jag sitter där och väntar på att regnet ska avta kommer en kärring springande, slänger upp sin bildörr mot min passagerardörr så kraftigt att lilla Corsan hamnar i gungning. Jag vevar ner rutan, vinkar, viftar och tutar för att fånga hennes uppmärksamhet. Hela kungens kurva hör hur jag tutar, men hon som sitter en halvmeter ifrån mej ignorerar mej totalt. Gasen i botten backar hon ut från parkeringsrutan och skyndar iväg.

Karma, jag säger bara karma
Måtte karma komma och ta kärringen
Måtte hon inte kunna sova inatt
Måtte hon glömma både paraplyet och matlådan hemma imorgon
Måtte hon missa bussen, komma försent till jobbet och få utskällning av chefen

Grrr.... Hur kan man va så dum?


Kommentera inlägget här :