Kompisbrunch & Vardagstankar

Idag startade jag dagen på Zetas Trädgårdscafé med Carina
Frukost för den som sovit som en klubbad säl till klockan tio i morse
Lunch för den som varit uppe med tuppen och hunnit jobba ett pass redan
En härlig stund med en av mina bästa, roligaste, snyggaste och klockaste väninnor
 
 
Nu börjar jag bli redo för vardagen igen, jag känner det
Jag längtar efter att träffa folk, boka upp mej
Hitta tillbaka till sunda kostvanor och träning igen
 
Det som oroar mej är dessa tidiga morgnar
Hur ska orka stiga upp klockan sex när klockan ringer?
Det finns inget jag avundas så mycket som morgonpigga människor
Livet måste vara sååå mycket enklare för dem
Jag menar, de slipper ju kampen mellan kroppen och sängen varje morgon
 
Sen oroar jag mej lite för plugget också
Fast jag förtränger det så gott det går
Det är ju faktiskt sommarlov fyra veckor till
Läsning, tentor och B-uppsats
Jag vet att jag fixar det, men jag vet också hur mycket energi som går åt
 
Annars vill jag välkomna vardagen
Självklart ska jag njuta av de här sista lediga dagarna
Äta upp mej som en gris inför julslakten
Gosa på mina ungar
Sova ut på morgnarna
Och förbereda mej så gott det går
Snart börjar jag lägga vardagspuzzlet ht-12

Kommentera inlägget här :