Nu har jag nycklat det sista bladet, herba...

img_7148 (MMS)

Nu har jag nycklat det sista bladet, herbariumet är klart, några frågetecken finns det, men i det stora hela känner jag mej nöjd. Jag måste vara nöjd, jag kan inte ändra nått nu. Jag vill passa på att tacka familj, vänner, kollegor, bekantas bekanta och alla andra som har stöttat och hjälpt mej och letat och plockat blad i tid och otid. Jag är oerhört tacksam för er tid och ert tålamod. Sen vill jag också poängtera för alla naturvetare att jag självklart nycklat varenda liten nerv själv, med varierat resultat.  Imorgon är det dags för inlämning och sen går jag vidare mot nya äventyr, dans.... Jag ska dansa på temat vatten. Jag ska driva, flyta och sjunka. Jag ska efterlikna livet i vattnet, vattenmolekyler, kroppsvätskor, kretsloppet och i mån av tid även fotosyntes. Ingen tvekan, nu gäller det att vara musisk igen. Nu måste jag gå förbi det fyrkantiga och förutsägbara, jag måste låta fantasin flöda och lita på min känsla. Jag har fått en kallelse från min dansmästare, man får inte dansa i skor eller strumpor. Man måste vara barfota eller bära sockeplast. Jag orkar inte göra pedikyr kl:22.00 och jag äger inga sockeplast.... Åh, typiskt!!! Om du eller någon du känner har ett par sockeplast i storlek 36-38 att låna ut, hojta högt. Även om känner till en vuxen människa som äger ett par sockeplast och som inte vill låna ut dem kan du väl hojta. Vore så spännande att veta om någon vuxen människa äger ett par. OBS!!! Inga mockasiner, sockeplast ska det va :-)

Kommentera inlägget här :