Sommaren är kort....

Så där ja, nu är semestern slut
33 dagar går kusligt fort

Imorgon ska jag och Jocke till jobbet och barnen ska till förskolan
Jag har packat extrakläder och letat regnkläder
Är det någon som vet var Melinas regnbyxor är???
Nu är det slut på middagssovning för båda barnen
Mao inga kuddar, täcken, nappar osv att släpa på
Barnen är förväntansfulla och tycker att det ska bli kul att träffa kompisarna igen

Själv har jag inget sug alls efter att jobba
Hade lätt kunnat vara ledig några veckor till
Jag skulle verkligen behöva vara hemma några veckor till
Jag har flera olästa böcker
Måns vill att jag ska sy draperi till hans nya säng
Jag har fotografier som legat i tre år och som vill bli sorterade och insatta i album
Klädkammaren ser ut som ett bombnedslag
Mina vänner har knappt sett mej på fem veckor och behöver sällskap
Gäststugan på landet har stått nästintill orörd hela sommaren

Jag kan hitta hur många argument som helst för ite extra ledighet
Men jag väljer glädje
Jag ska försöka styra upp min vardag så att jag hinner med allt jag vill göra
Jag har köpt en superfin kalender hos personligalmanacka.se
Där ska jag planera och författa
Framförhållning och ordning är mitt motto för ht-11

Sista semesteraktiviteten för familjen blev bio på Heron, Cars 2
Actionfilm för barn med ganska avancerad handling
Jag tyckte inte alls att den va lika söt som ettan, halvbra
Barnen va nöjda i alla fall
Med hjälp av popcorn och godis satt de still i nästan två timmar
Sen blev det Mc Donalds och Taco bar
Med vardagen kommer sundare matvanor igen
Men vi frossar in i det sista

Kommentera inlägget här :