Sköna söndag.... Dagen började med två tim...

img_7033 (MMS)

Sköna söndag.... Dagen började med två timmar i simhallen. Det gäller att ta tillvara på den vattenvanan som barnen fått under sommaren. De va som fiskar i vattnet och målet är att, i alla fall den stora, ska kunna simma till nästa sommar. Om vi kämpar på och struntar i att vattnet är iskallt kanske det går. Hon är ju envis som ni vet... Själv simmade jag ett simborgarmärke och det va lååångt för en som inte har simmar på många många år. Oj oj oj, här måste börja simtränas lite oftare. Efter lunch åkte vi ut till landet, fikade och snackade lite med mamma och pappa. Vi skördade vår sådd, och tack och lov så verkar rädisorna ha gett upp nu, jag är så less på rädisor. Idag fick vi istället med oss en påse full med sockerärtor, och några späda små men supergoda morötter.... Mmmm.... Påminn mej att jag ska så sallad nästa år, det växer ju bra och är nått man äter varje dag. Solen sken och jag passade på att ha shorts idag. Hoppas att det inte va sista shortsdagen för i år. Jag märker att hösten försöker smyga sig på, men det är verkligen alldeles för tidigt. Jag är inte redo.... Barnen har cyklat och lekt med kompisar och Jocke har sågat av grannens trapp... De va de hela!!! Föresten, om ni hade tänkt kolla på Åsa-Nisse nån dag, så tycker jag att ni ska ta den tiden och rensa avloppet i duschen istället, för det är mycket mycket roligare :-)

Kommentera inlägget här :