Åh härliga lediga lördag! Äntligen helg oc...

img_8500 (MMS)

Åh härliga lediga lördag! Äntligen helg och hela familjen är lediga samtidigt, underbart. Jag började helgen med lite träning i Huddingehallen. Trots grym träningsvärk i benen lyckades jag ta mej igenom hela programmet och jag är sååå nöjd med mej själv. Det krävs mycket styrka och vilja för en tröttmössa som mej att ställa väckarklockan på 8.00 en lördagsmorgon för att gå upp och träna. Men när jag väl har lyckats med den bedriften är jag löjligt stolt. Regnet har öst ner här i Huddinge hela dagen och rastlösa barn måste roas. Efter lunch åkte vi till Polismuseet på Gärdet där vi roade oss i tre timmar. När man går på museum med barn måste man verkligen ha tålamod. Man får rätta sig efter dom och acceptera att bygga med lego i två timmar om det är det som det tycker är allra mest spännande. Polismuseet va kul tyckte vi alla fyra, men jag hade gärna stannat upp vid de olika montrarna och läst lite. Jag tror nog att vi får återvända om typ 6 år då de kan läsa själva och fascineras av spännande spaningsarbete och liknande. Vi avslutade besöket med fika som vi köpte i en automat, superhäftigt liksom... Barnen sov gott i bilen hela resan hem till förorten igen, och efter lite obligatorisk utfodring, tv-tittande, lek och läsning sover de nu åter sött igen. Jocke och jag ska sätta tandpetare som stöd för ögonlocken så de inte åker igen, poppa lite popcorn och kolla på "Åsa-Nisse...."-filmen. Hoppas verkligen att den är kul... Trevlig kväll!!

Kommentera inlägget här :