Höstmode för småbarnsmorsan....

Fredagkväll i småbarnslandet
Joggingbyxor och fläckig tröja
Barnen bråkar och gråter
Sambon jobbar

Jag drömmer mej bort med senast nummret av Damernas Värld
Mode och skönhet känns långt långt bort
Tänkte att det kunde va kul att se om man hänger me
Om man har nån koll
Om man hänger me i höstens trender

Hett just nu:

ANIMALISKT
dvs Djurmönster
Troligtvis inte
Visserligen såg jag ett par supersnygga
Christian Louboutin Ormskinnspums
Frågan är bara om jag bör betala 7995 kr för att hänga me i det animaliska modet?



MAGKORTA TOPPAR
Jag är tveksam
I och för sig har jag flera korta toppar i min garderob
Men jag matchar alltid med ett långt linne under
Enligt Damernas Värld ska man vara bar om magen
Vem vill se min bara mage?
Kom ihåg att jag gått igenom två gravidteter



MUSTIGT
Vinrött, Plommon, Rödbeta och Aubergin
Snyggt, ja visst
Men tyvärr har jag nästan inga plagg i dom färgerna
Det blir till att uppgradera garderoben



FÄRG PÅ NAGLARNA
Glöm diskret fransk manikyr
Nu ska det vara mörka, metallskimrande och färgstarka nagellack
Absolut
Det är flera dagar sen jag slet loss mina akrylnaglar me fransk manikyr
Nu är dom korta och slitna
Dom behöver absolut lite täckande lack för att se fräscha ut



KNUT PÅ HÅRET
Stram knut ala sträng lärarinna
Gärna, om jag bara kunde fixa det själv
Tränade en hel kväll innan makarna Klassons bröllop
Resultatet blev inte ok
Men snacka om att jag va före min tid



HÖSTENS TIO MODEMÅSTEN
Vid byxa - Om jag hade längre ben
Luvhalsduk - Nej Tack
Fårullsanorak - Absolut Inte
Loafers - Ja kanske, snygg och bekväm, bra kombo
T-shirt av skinn - Hur håller man den fräsch?
Cape - Troligtvis inte, verkar svårburet
Draperad Kjol - Avstår jag
Beige Kappa - Been there done that
Tantväska - Har köpstopp på väskor för tillfället
Spetsklänning - JA JA JA, stod och fingrade på en på MQ häromdagen

Men det är ju inte helt omöjligt att jag står med både draperad kjol, fårullsannorak och skinn t-shirt på mej in vacker dag. Dock inte i år, jag brukar vara säsongen efter när det gäller trender....


"Jag har ett lätt drag av fåfänga"
Citat Göran Hägglund
Det är modigt att erkänna att man är fåfäng
De flesta är det, men ingen säger det



"Att ha snygga och välsittande kläder är att visa respekt"
Citat Jan Björklund
Jag hade inte kunnat sagt det bättre själv



Är jag Kristdemokrat?
Eller Folkpartist?
Vi är ju helt eniga i modefrågorna i alla fall verkar det som...
Jag och Gubbarna

Kommentarer :

#1: Britta bloggar

Haha åh vad jag känner igen mig! Rolig blogg!

skriven

Kommentera inlägget här :