Yta & Djup.... Och lite lite guldfärg......

Sitter här och tänkte att jag skulle blogga av mej lite
Barnen är hos farmor och farfar, så jag och Jocke har haft myskväll ensamma
Har haft alltså, den är slut nu...
Jocke har övergett mej för renovering igen
Tredje strykningen av vår fondvägg i sovrummet
Guldmetallic, det kommer bli skitsnyggt
Men det blir randigt, han blir inte nöjd
Jag håller mej undan så gott det går

Innan han började måla han vi se två filmer
En med Indiskt djup och en med Hollywood-yta

Slumdog Millionaire
Vinnare av 8 Oscar och 4 Golden Globe
Mitt betyg 4,5 (av 5)
Har du inte sett den, så se den
Våga bli berörd
Våga se en annan vardag än den du är van vid





Slumdog Millionaire & Sushi


The Brake-up
Mitt betyg 3 (av 5)
Typisk Hollywood-rulle me Jennifer Aniston och Vince Vaughn
Förutsägbar men ändå med en djup underton
Ta inte varandra för givet
Tro inte att någon annan kan läsa dina tankar
Våga visa känslor
Om du inte satsar, riskerar du att förlora





The Brake-up & Godis & Chips & Dip

Visst är dom underbart vackra mina Margrethe Rosti skålar?

Nu stänger jag Bloggen för idag
Nu har jag gett er med Yta & Djup på ett tag
Min Guldkille kommer ner för att tvätta av rollern
Håll tummarna för att vi slipper ränder imorgon

Kommentera inlägget här :