Jamaica, here I come...

För ett par veckor sen funderade jag på om vi skulle hissa eller dissa vintern. Nu kan vi lägga ner den frågan. Jag har bestämt mej, jag är säker.... Jag är såååå fruktansvärt less på vintern. Hur mycket jag än försöker vara positiv och känna glädje över att vi har fått en riktig vinter i år, så går det inte. Jag kan inte komma på nått alls som är kul och härligt med vintern längre. Jag fryser och är trött. Jag behöver sol, ljus och värme. NUUUU!!!!
Advent är över, lucia är över, julen är över... Vi har dansat ut granen, tagit ner ljusstakarna och packar undan alla småtomtar nu. Vinter och snö är mysigt i december, men nu har jag fått nog.
Ni som säger att det är kul för barnen med snö, och att det snart är sportlov. Ta me er barnen och åk till Fjällen, och låt våren komma till Stockholm. Föresten, är ni säkra på att inte barnen vill sitta inne och spela tv-spel istället?

Jag är trött på att skrapa bilen, invändigt och utvändigt, varje dag
Jag är trött på att pulsa i snö och parera för hala isfläckar
Jag är trött på att klä barnen som små orörliga michelingubbar
Jag är trött på att känna mej blek, trött och glåmig

Jag längtar efter shorts och sandaler
Jag längtar efter fräknar på näsan
Jag längtar efter att få cykla
Jag längtar efter att hänga ute me barnen i parken

Igår såg jag på Bolibompa med barnen. På Folkoteket va det ett barn som lånade kocken John från Jamaica. John förklarade att Jamaica va ett paradis. Det va sommar året runt där och solen sken nästan varje dag. Jag kan inte förstå varför han inte va kvar på Jamaica.
Jag kan med lätthet se mej själv bo där. Slappa i en hängmatta, busa med barnen på stranden, sitta i skuggan under en palm och läsa, hänga i en bar och jamma me polarna, sitta i en hydda och skriva på min bok....
Vad gör John i Sverige?
Det måste väl ändå behövas kockar på Jamaica också?
Tycker han inte att det är kallt och ruggit här?
Varför lämnade han paradiset?
Det va så många frågor som det där barnet på Folkoteket glömde att ställa....



Åh... Låt våren & sommaren komma nu....

            

 

Kommentarer :

#1: Pappa

Har just bokat en resa för 2 till Madeira.



Kram

skriven
#2: Yta & Djup

Åh va härligt!!!! När ska vi åka? ;-)

skriven
#3: Inas

Hej Vännen!

Inte helt fel, vem drömmer inte om en härlig sandstrand med härligt blått vatten... eller är det grönt... Här har vi fått 2,5 dm snö idag så.. vi har skottat så det räcker eller rättare sagt D har skottat å jag har lekt med E hela kvällen.



Men vi hejar på sommaren så kommer den nog någon gång vid midsommar. Ha en bra vecka och hoppas ångesten går över, Goa kramar från kusin vitamin/Ina

skriven

Kommentera inlägget här :