Bryta, byta.....

Tänk dej att du lever i en relation
Ni har varit tillsammans länge
Ungefär 12 år
Ni känner varandra innan och utan
Ni känner till varandras fel och brister
Och ni accepterar dom

Varje vecka sätter ni er ner tillsammans för att prata
Disskutera
Reflektera
Analysera
Och komma vidare i er relation
Men varje vecka glider ni in i samma disskusion
Samtalsämnena börjar tydligen ta slut
Samma ämnen stöts och nöts
Du känner att du sitter fast
Du kommer inte vidare mentalt
Du utvecklas inte

Du tycker att det är viktigt att ni har gemensamma mål
Gemensamma metoder
Gemensamma regler
Din partner tycker att allt flyter
Din partner är inte redo att tänka om
Tänka i nya banor
Tycker att det gamla funkar

Du känner inte att du vet vart du ska börja rota och nysta
Hur ska du kunna förändra?
Går det att förändra någon annan än sej själv?
Hur stort ansvar har man över sitt eget liv?

Trots allt trivs du i din relation
Du känner dej trygg
Du känner dej hemma
Du har stort inflytande
Du får stor förståelse

Ni har så många gemensamma minnen
Så mycket glädje, lycka och skratt
Resor, middagar och galna upptåg

Hela ditt vuxna liv har du levt i den här relationen
Du vet inget annat
Glädje & Sorg
Skratt & Gråt
Många känslor
Men också mycket vardag

Alla relationer går upp och ner
Alla har vi toppar och dalar
Vem vet när det är dags att bryta?
Vem vet när det är dags att gå?
Vem vet vad man skulle få istället?

Du kan aldrig veta
Du måste våga prova
Bryta, byta
Det krävs mod


Jag är modig
Jag har sagt upp mej!!!

Kommentarer :

#1: PernillaThörngren

Shit! Grattis till ett stort beslut! Vad händer nu?

Nytt jobb redan? Lycka till! Kramen

skriven
#2: Anonym

förstog att du skulle göra det modig du är kommer sakna dig men har all förståelse kram på dig

skriven
#3: Lotta

skriven
#4: Lotta

Underbara härliga duktiga modiga kunskapsfulla värdefulla Sarah. Skulle kunna komma massa ord till dig. Du har lärt mig massor och bjudit på dig berikat min vardag. Tack för att jag fått ha dig som kollega. Nu får vi ha varandra som vänner, inte illa. Kram till min modiga Sarah

skriven
#5: Cecilia

Vad träff-säkert du skriver :) Nu får du berätta vad du tänker hitta på yrkesmässigt...nyfiken!

Och du, glöm inte att kommentera om du kikar in på min blogg :)

Kram!

skriven
#6: Linda

Grattis älskade vän <3, du har gjort så himmla rätt tycker jag. Men att komma tillbaka sen och att du inte är där kommer att kännas jätte tråkigt :-(. Hur som helst så vet jag att du har tagit rätt beslut, det kommer att bli skit bra ( måste erkänna att jag är allt lite avis ;-)). Stora kramar till dig från mig <3 .Sen måste jag bara säga att du skriver så JÄKLA bra, ser framemot champange o snittar när du släpper din första roman :-)

skriven
#7: Anna

Men hallå där ....här händer det saker...jäkligt bra skrivet, det känns lite som spiken i kista, nu är det gjort. Vad händer nu? Vad ska du göra? Hör av dig kram Svärdan

skriven
#8: Angela

trist tråkigt och förbaskade skit...

Men samtidigt så beundransvärt, starkt och som sagt modigt.. Du gör helt rätt och det vet du. Kram på dig min fina f.d kollega

skriven
#9: Yta & Djup

Japp, idag va sista dagen på jobbet. Efter 12 år drar jag vidare på nya äventyr. Önskar att jag kunde skriva att "nu blir jag hemma och skriver på min bok", men nej. Det finns förskolebarn som behöver mej, jag sviker inte mitt kall ;-)

skriven

Kommentera inlägget här :