En näradöden upplevelse.... eller bara lite kräksjuka?

Jag har varit i döden, och återvänt.
Jag har varit kräksjuk...

Det är inte ofta jag är sjuk, nån gång varannat vart tredje år ungefär.
Under mina 12 år på Lövsångaren kan jag tänka mej att jag hade ca 7-10 dagars sammanlagd sjukfrånvaro.
Nu klarar jag mej inte ens en månad.
Gick hela dagen på jobbet och kände mej "konstig" i kroppen.
Käkade vitpepparkorn
Undvek kaffe
Spritade mej och allt i min närhet
Lååång dag, APT på kvällen också
Tålamodet tröt, lusten tog slut, glädjen var som bortblåst
14.30 blev jag hemskickad för att hinna vila upp mej inför mötet
14.45 låg jag och hängde över toastolen.
Snacka om att kunna bita ihop när man är på jobbet....
Sov och kräktes om vartannat hela kvällen

En trappa pågick vardagen som vanligt...
Middagsbestyr
Bollibompa
Lek
Tvättning
Tandborstning
Nattning
Allt sker under det obligatorliska skrattet, skriket och gnället

En trappa upp låg jag nerbäddad och ostörd
Allt man någonsin drömt om
Men helt orkeslös, och nära på död
Jag orkade inte ens läsa en bok

Jag önskade inget annat än att få vara en del av vardagen igen
Jag lovar att tänka på det nästa gång jag drömmer mej bort
Nästa gång jag tycker att det trilskas och tramsas här hemma
Då ska jag minnas hur det känns att ligga nerbäddad och vara kräksjuk

Nu mår jag bättre, nu har jag återvänt från de döda....

Kommentera inlägget här :