Min Love....

Det va kärlek på en gång
Från första ögonblicket jag såg honom
Jag va lugn och tygg
Han va så fin
Han va så rätt
Han va så efterlängtad
Vår Måns Love
Måns som i Zelmerlöw
Love som i kärlek

Allt va så lätt
Han ställde inga som helst krav
Han bara hängde me
Han log, och alla runtomkring smälte

Vad vi än gjorde så va han nöjd
Han njöt av uppmärksamheten
Vår lugna, fina kille



Han satt på golvet och lekte där han blev satt
Tittade på alla runtomkring
Road och nyfiken i stillhet
Tog sej fram i gåstolen
Gjorde inga försök att ta sej iväg på egen hand
Vi försökte krypträna honom
Ingen idé, han ville bara sitta på mjuka blöjrumpan

Som mamma jämför man gärna med första barnet
Melina, vår virvelvind
Flickan med höftproblem
Hon som kröp runt överallt vid sex månaders ålder
Hon som gick när hon va tio månader
Hon som klättrade och tog sej över alla hinder när hon va ett
Hon va inte rädd för nått
Hon utmanade allt

Det här andra barnet va av en helt annan sort
Min mamma sa det....
Hon sa att man kunde se det klart och tydligt
Han va den lugna typen
Jag andades ut
Två virvelvindar är för mycket för ett hem

Sen hände nått....
Från att ha suttit still i ett år
Reste sej ungen upp och sprang iväg
Och han springer än....
Han är ingen virvelvind
Han är en orkan



Lyckan är att kunna klämma in sitt huvud i en liten hink full me lera....



Med lite envishet ska det nog gå att dricka utan att hålla i muggen....



Högst upp har mest makt...



Om ingen ger mej det jag vill ha, då ser jag till att fixa det själv, typ 7 halvätna äpplen....



Jag fixar inställningarna på mammas dator, den blir aldrig mer sej själv igen...



Om jag bara har en stol, så kan jag ta mej fram precis överallt....



Jag hjälper gärna till me bullbaket....

Nu är han överallt
Hela tiden
Det finns ingen ände på hans upptåg
Hans syster framstår som väldigt väldigt lugn
Hon säger STOP Måns
Han skrattar
Vi säger åt honom på skarpen
Han skrattar

I hans liv finns inga sorger
Inga bekymmer
Inga besvär
Han vet vad han vill
Och han låter sej inte begränsas
Han ser inga problem
Han ser en lösning
Han har en vilja av stål

Lägg till två smile-gropar och två bruna ögon



Ingen kan motstå vår Måns Love

Och man kan inte lita på nån, inte ens sin egen mamma.....

Kommentarer :

#1: Pernilla

Goa underbara Måns det är bra att du håller mamma & pappa sysselsatta ;) vad skulle dom göra annars?? sitta i soffan läsa en bok, äta en middag utan avbrott, sova på morgonen??? nä du då är det bättre att jaga dig Måns Love :) kram kram

skriven

Kommentera inlägget här :