Lyckans hjul....

Nu ska jag försöka blåsa liv i bloggen igen
Har vilat lite med skrivandet ett par veckor
Hämtat andan och vässat pennan
Ha ha ha....

Jag ska ju bli författare
En dag, nån gång
För att lära mej skriva måste jag läsa
Jag har haft läspaus

Jag har tagit mej tid att läsa
För det är så jag måste göra
Bestämma mej
Läsa tidningar, artiklar, böcker, bloggar

Jag läser en väldans massa bloggar nu
En del kollar jag flera gånger varje dag
En del kollar jag av då och då
Jag kan inte bestämma mej för viklen typ av blogg som jag gillar mest
Snäva eller generösa?
Hur som helst så känns det som attt jag vet så otroligt mycket mer än jag borde om vissa människor
Jag känner dom inte, men jag läser deras blogg
Jag vet egentligen inte alls vilka dom är
Jag har snubblat över deras liv någon gång, någonstans
Jag har fastnat, blivit kvar
Kända människor
Okända människor
Ökända människor
Alla intressanta människor

Har precis läst sista sidan i "Lyckans hjul"
Kajsa Ingemarsson
Härlig bok om tre till synes ganska nöjda kvinnor
Dom lever ett stillsamt vardagsliv
Av en slump tar de steget och förändrar sina liv
Dom väljer att följa livets rörelse framåt




Borde dyka in i en ny bok ganska omgående
Det gäller att inte tappa läslusten

Kommentera inlägget här :