Skärtorsdag i Hönapönaparken....

Nu har vi påsklov
Långa lata lediga dagar
Typ....

Igår firade vi Skärtorsdagen i Rådsparken
Inte ens regn och rusk kunde hindra oss
Vi ville minsann leta guldägg me Höna Pöna och Häxan Rödnäsa
Trodde jag ja....

Jag valde mellan
Att ligga, under ett täcke i soffan och kolla på en bra film
Eller
Hänga i en lekpark tillsammans me tusentals andra familjer
Eftersom det regnade och va gråruskigt väder valde vi självklart parken



Men några tusentals andra va inte där
Kanske valde dom att ligga i soffan, under täcket och kolla på film istället
Men några tappra stjärnor träffade vi där i alla fall



Häxan Rödnäsa ville att vi skulle locka ut Höna Pöna
Måns: "A inte om en, aaaaarj"
Jag: "Nej Måns, hon är inte arg, hon är en snäll häxa....."
Måns tror inte ett dugg på mej.....



Höna Pöna va ledsen för att hon hade tappat bort sitt guldägg
Alla hjälptes åt att leta efter ägget



Alla utom mina barn förstås
De satt och surade i vagnen
Dom va nog lite rädda också



När det va dags att öppna guldägget då ville barnen att jag skulle tränga mej fram och hämta russinpaket åt dom.
Och det gjorde jag självklart, vad gör man inte för sina barn.



Korvgrillning - Ingen anmärkning
Barnen va glada och åt upp både korven och brödet






Sen fick de äntligen ägna sej åt det de önskade mest av allt
Åka ruschkana, gunga, klättra och hoppa i vattenpölar....

När vi går hemåt igen säger barnen
Måns: "Hej då, aaaaarj...."
Melina: "Jag kommer tillbaka Hönapönaparken"

Å det bästa av allt. Sen när vi kom hem sov alla mina tre gryn så gott, och jag fick massa egen mammatid :-)

Kommentera inlägget här :