När hösten kom....

Nu avrundar vi helgen med lite familjemys och en "Lasse-Maja"-film tillsammans. Vi har haft en skön helg med både vistelse på landet, lite jobb, kompishäng, träningar och lite obligatoriskt fix här hemma.

I helgen har det även skett en tydlig årstidsväxling, sommarvärmen och den klarblåa himlen försvann och ersattes av gråa nyanser. I Kiruna kom årets första snö inatt, och i Huddinge bjuds det på regn och åska. Sommar har blivit höst, men jag blir aldrig redo....
Jag känner att hösten gör mej till en riktig hemmaråtta som bara vill boa in mej, tända ljus, läsa böcker, äta god mat och pysa under en filt. Jag blir inåtvänd och asocial och letar maniskt efter resor till solen. Jag kan liksom inte acceptera det faktum att jag har sju månader av mörker och kyla framför mej...


❤️ Trevlig kväll ❤️

Kommentera inlägget här :