En lucka

Nu när jag fick hjälp med att ta med det ena barnet på fotbollsträning så att jag själv kunde åka med det andra barnet på simskola, ja då fick jag helt plötsligt en trettiominuterslucka. Trettio minuter av egen tid att fritt förfoga över i en svettig, stojig och stimmig simhall. Då tar jag mej tid att skriva några rader i bloggen.... Lovely ❤️

Skrivandet är annars något som inte har kunnat prioriteras sista tiden. Jag har befunnit mej mitt i tre veckors intensiv introduktion av tolv nya småttingar på jobbet vilket fullkomligt slukat mej både fysiskt och mentalt. Jag har levt med verksamheten och dessa nya guldkorns spridda behov dygnet runt känns det som. Jag tänker att det är nödvändigt för att alla ska få en så bra start som möjligt för alla, jag sår för att gå skörda med andra ord. 

På hemmaplan försöker jag vänja mej vid att vara förälder till två skolbarn med allt vad det innebär. Massa ny information som vi alla ska ta till oss och många nya rutiner som ska sätta sig. På nått vis känns det som hela den här föräldragrejen blev "på riktigt" nu (efter 6-7 år...) och att det ställs nya och tuffare krav även på oss föräldrar. Eller så är det bara jag som inte riktigt hänger med och kan ta in allt nytt. För de har ju ny skola, nya lärare, nya lokaler... Allt är nytt nytt nytt...

Angela och jag har kört igång med träningen tillsammans igen också. Efter att ha "underhållstränat" hela sommaren så känner jag mej ändå rätt nöjd med veckans invägning och mätning. Men nu ska vi tydligen skruva upp tempot ytterligare en bit och ta nya tuffare och tyngre tag. Jag kände mej helt överrumplad under veckans träningspass, men så här ett par dagar senare så har jag landat och bestämt mej. Jag är på, nu gäller det bara att få ordning på kosten också som spårat ur lite...

Simtiden är över, vi hörs igen när nästa lucka infinner sig 😀

Kommentera inlägget här :