Vapio tapas

Efter en lång arbetsdag landade jag hemma i Gränden vid halvsextiden igår kväll. Just då kändes det rätt tungt att göra sig iordning för en tjejmiddag på stan, men middagen med Petra, Linda, Åsa och Camilla (som tyvärr va tvungen att stanna hemma med en liten sjukling) va inbokad sen länge tillbaka så det va bara att ladda om. Hur trött jag än är så vet jag att vi alltid får en rolig kväll tillsammans så jag tog en snabbdusch, bytte kläder och la på ett enkelt fejs. Frisyren är bortom all kontroll nuförtiden så den ska vi inte prata om...

Vi hade bokat bor på Vapio, en asiatisk tapasrestaurang i city. Å det va väl tur att vi hade bestämt att vi skulle göra sällskap in med pendeln för annars hade jag gått till Vapiano på Kungsbron.... Hoppsan, så kan det gå när man överlämnar planeringen till någon annan och inte tar reda på vad som är bokat sen. Men hur som så beställde in en avsmakningsmeny med nio olika rätter. Jag älskar tapas eftersom får smaka lite av varje, och det passar ju mej väldigt bra eftersom jag slipper välja också och slipper oron över att "välja fel". Jag lovar att vi va mätta och belåtna när vi rullade hemåt sen...

Gambas räkor med wasabikräm inbakad i friterad sötpotatis

Sesam- och pumpafröhalstrad lax med vit sparris och avokadoröra samt ponzudressing

Långkokt sidfläsk tillagad i sojablandning

Smörstekt Ribeye med Sichuan chilisås

Wok med tärnad oxfilé och grönsaker
Knaperstekt ankbröst med jodnötchilisås

Grön sparris med sesamsås

Tre sorters Dim Sum

Friterad banan med ekologisk vaniljglass


Supertack för en skön kväll tjejer....
♥️♥️♥️♥️♥️

Kommentera inlägget här :