Några ord om idag...

Ännu en dag med fantastiskt härligt sommarväder lider mot sitt slut... Och en låååång dag har det varit eftersom jag vaknade och va pigg redan klockan sex i morse. Något är inte riktigt som det ska, för här snackar vi om tjejen som alltid är trött när hon ska gå upp, oavsett vad klockan är eller hur många timmar hon har sovit. Hur som helst så låg jag kvar i sängen och skruvade på mig en stund, men vid sjutiden gick jag upp. Brandis va redan uppe, han satt och drack kaffe och åt upp den överblivna tårtan från fredagskvällens firande. Själv tog jag också en kopp kaffe, men sen snörade jag på mej springskorna. Med fredagspodden i öronen tog jag en 45 minuter lång promenadjogg, klädd i shorts och linne. Å va skönt det känns att redan strax efter åtta på morgon vara klar med dagens motion. Bara det är ju en underbar tanke...

Resten av dagen har vi varit effektiva. Måns hade åtta bjudit in åtta sexåriga kompisar på kalas på förmiddagen. Det bjöds på varmkorv och glass, skattjakt, dansstopp och lek. Fullt ös...
På eftermiddagen åkte vi till nya gallerian i Kurvan och shoppade lite. Det är faktiskt himla kul med nya fräscha butiker, även om sortimentet va precis det samma som överallt. Melina hade bestämt sig för att köpa en radiostyrd bil, men det va lättare sagt än gjort. De hade erbjudande på en bil men den va slutsåld, och när hon fick höra att den inte kommer in i lager igen fören på måndag, ja då bröt hon ihop. Alltså, vi pratar måndag som i övermorgon....
Tålamod är väl kanske inte hennes bästa gren direkt.

Vad har vi gjort mer....? Jo bokat en resa till solen. Om 66 dagar åker vi till Golden Sands vid Svarta havets västkust. Lollo & Bernie, all inklusive, sol, bad och tid att läsa en bra bok. Nu slipper jag oroa mig över det svenska semestervädret i alla fall. Såååå skönt...


Nu har vi firat färdigt sexåringen... Vi har haft tre kalas för honom den här veckan, men han är inte riktigt nöjd. Idag tyckte han att vi skulle ordna ett kalas till...
- Varför då? Undrade jag
- Jo det va två som inte kunde komma ju
- Ja ha, vilka tänker du på då?
- Malin och Ella....

Imorgon är det dags att fira någon annan...
♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️

Kommentera inlägget här :