Vardagsliv i paradiset och en ursäkt i förskott...

Jag börjar redan känna mej lite nedstämd
Fast det är många dagar kvar
Men jag vill inte åka hem
Vi har det för bra
Livet här är enkelt
Inga måsten inga tider
Å alltid varmt och soligt
Detta är verkligen paradiset

Fast vi är ju inte direkt produktiva
Här blir inte många knop gjorda
Hjärnan jobbar i slow motion
Tankar om jobbet är obefintliga
Å vardagslivet i Gränden känns avlägset

Här lagas ingen mat
Vi letar bara upp en mysig resturang och låter oss bli serverade
Ingen disk och ingen städning
Det fixar "housekeeping"
Å inga kläder att tvätta
Det ordnar den lilla damen på stranden åt oss för 15kr/kg
Ingen bilkörning och inget skjutsande hit och dit
Vi vinkar bara in en tuk-tuk, åker med och håller i hatten
Inget slötittande på TV
Här ser vi häftiga scenshower om kvällarna med jätteduktiga artister
Kanske med en drink eller milkshake i handen
Fast jag saknar min familj och mina vänner
Önskar att jag hade fått dela den här tillvaron med dem

Nä, bäst att njuta av den här sista tiden
När dagens siesta är slut ska kanske de här benen få vila sig lite på stranden istället...


Måste jobba lite på brännan
Fast det är ett bekymmer förstås
Hettan gör det helt omöjligt att sola
Jag måste va i skuggan eller i vattnet
Resultatet är pepparkaksbruna axlar
Vad jag nu ska ha dem till
Sverige får ursäkta...
Men det är möjligt att jag kommer börja använda tubtopp redan i april i år


☀️☀️☀️☀️☀️

Kommentera inlägget här :