Om att ta revansch på Skärholmen...

I förrgår när vi gjorde en familjeutflykt till Skärholmen slutade det i katastrof. Alla blev irriterade och osams, i stort sett alla ärenden förblev ogjorda. Mina barn är totalt ointresserade av shopping, och inte ens vetskapen om att det är dem vi letar till gör det hela lättare. Trots att vi mutade dem med både Mc Donalds och en titt i leksaksaffären gick det åt skogen... Den enda som lyckades bli ekiperad va Månsan och detta tack vare att det fanns papper och färgkritor på Polarn & Pyret som de sysselsatte sig med under tiden som mamman och pappan letade storlekar och plockade upp en (eller två) outfit(s).
Tänk va Åhléns, Lindex, KappAhl och H&M har mycket att lära om söljstrategier och konflikthantering i barnfamiljer. 

Hur som haver... Idag gjorde vi ett nytt försök. Samma köpcentrum men ny uppställning. Småfolket fick sitta på bänken den här omgången, jag och Brandis åkte själva. Vilken skillnad, vilken energi och va vi fick kortet att glöda när vi fick koncentrera oss på att konsumera istället för att bråka på de små. Brandis köpte en ny jättefin kostym, visserligen hade nog expediten kunnat sälja honom nästan vad som helst eftersom hon gång på gång påpekade hur "slim fit" han va. Brandis sög åt sig av berömmet och firade efteråt med en kopp kaffe och en petit choux....


Skälv hoppas jag att jag blir bjuden på massor av roliga fester i sommar, för nu har jag nämligen köpt inte färre än tre nya klänningar inför det stundande bröllopet. Så kom igen nu va inte blyga, ut med inbjudningarna bara....

❤️❤️❤️❤️❤️

Kommentera inlägget här :