Gräsänka

Brandis och småfolket har åkt på semester. De ska tillbringa fem dagar i Skagshamn, jag ska jobba...

Lite resgodis har hon visst med sig...

Den här killen hade svår separationsångest redan imorse när han vaknade. Min lilla mammagris...

Jag vinkade av dem strax efter lunch. Huset har varit så tyst och tomt sen dess. Det blir verkligen uppenbart hur mycket plats framförallt småfolket tar i vanliga fall. Både fysiskt, med alla dessa saker som dräller överallt, men även audiologiskt (säger man så), eftersom det alltid låter om dem på ett eller annat sätt... 

En blinkning till mormor och morfar...

De passar på att njuta lite även på resdagen....

Jag ska vara ärlig och säga att det är ganska skönt att vara hemma själv några dagar. Att inte behöva stressa och tjata på morgonen och inte behöva lämna och hämta för skolan och förskolan. Laga den maten JAG vill äta när JAG är hungrig. Bara plocka och städa efter mej själv. Läsa utan att bli avbruten och ha möjlighet att se annat än Barnkanalen på TV.
Jag har alltså några dagar framför mej då jag inte behöver ta ansvar för någon annan än mej själv....
Toppen, vilken lyx för en trött småbarnsmamma 👍

Men vi har lovat att ringa varandra varje kväll... Skickar tre små pussar till Övik. 

❤️😘❤️😘❤️😘❤️

Kommentera inlägget här :