Friserad på landet och i staden

Vilken härligt, solig och intensiv helg vi haft. Det är nog så att jag till och med känner mig tröttare ikväll än jag gjorde när jag tog helg i i torsdags eftermiddag...

I går va jag hos frissan ett par timmar och försökte göra något åt det faktum att jag tidigare i veckan blivit tagen för att vara Måns mormor. Vet egentligen inte om jag ser direkt yngre ut nu, men utväxten är i alla fall fixad. 
Direkt efteråt tog jag min nyfixade frisyr och min yviga familj med mig och åkte till landet. Vi skurade, fixade och gjorde fint. Tanken är att kunna bo där ute till midsommar, skynda skynda liksom...
Sen grillade vi (eller pappa förstås) och åt sååå gott. Den här helgen har jag skenat lite utanför min vanliga diet måste jag säga. Lite bea och lite klyftpotatis, men ååååå va gott det va...

Idag har vi haft en heldag (drygt åtta tummar) på Gröna Lund tillsammans med cityfolket (Tomas och Malin), väldigt många kommunalare och en del löst folk från Vistaberg. Det va långa köer till vissa attraktioner (undra hur många timmar vi köat), men kul har vi haft. Måns åker ju så mycket som möjligt, det är bara längden stoppar honom, medan Melina och Jocke åker så lite som möjligt (förlåt Jocke, men det är mycket snack och lite verkstad ibland). Själv åker jag gärna men jag gillar inte när det snurrar, då blir jag spysjuk. Jag letade som bara den efter mina åksjukearmband i morse men hittade dem inte, senast jag såg dem va på Phuket... Jag klarade mej ändå hyfsat, enda gången jag blev lite illamående va efter lustiga huset. Måste säga att jag tycker att det där huset är ganska så olustigt med sina synvillor och allt hjärnsnurr som det skapar. Jag kunde i alla fall bota illamåendet med lite popcorn och Cola zero. Inte illa...

Summa summarum, både barn och vuxna va mycket nöjda och glada när vi åkte hemåt igen...




Å som grädde på moset vann Måns en liten nalle...
Otippat va? Vår lilla turgubbe...

Kommentera inlägget här :