Tankar om träning, Stockholm och ett bostadsbyte

Sommarlovet löper vidare och vi har det bra. Alltså, jag och barnen är lediga, Brandis jobbar tom onsdag nästa vecka. Som tur är har han det lugnt på jobbet om nätterna så han orkar hänga med oss en hel del på sina lediga dagar i alla fall...

I morse kom han hem vid åtta. Jag hade bestämt mig för att åka till gymet så fort han kom hem, men jag låg så klart fortfarande kvar i sängen och snoozade. Vad är det med mej och snoozen? Eller är det sängen som är för skön, för det verkar vara helt omöjligt för mej att ramla ur den i vettig tid, oavsett vardag eller helg. Jag är en solklar typ-B, ni vet kvällspigg och morgontrött. Eftersom hela samhället är anpassat efter A-människor känner jag mej alltid ur fas. Det känns alltid som att jag lever i en annan tidzon.
Hur som helst, en och en halv timme senare kom jag i alla fall iväg till gymet. Att träna på förmiddagen passar mej bra, för då är det inte särskilt mycket folk där. Då vågar jag ta i och ta plats liksom.



När ja tog den här bilden tänkte jag "om jag hade gått upp direkt när klockan ringde i morse, då hade jag fått åka hem nu". Som ni märker kämpar jag fortfarande i motvind när det gäller gymet. Jag har så dåligt självförtroende när det kommer till styrketräning, och jag är övertygad om att jag är en liten svag lort. Jag hade blivit lovad att detta skulle bli festligt, men det är bara tungt, svettigt och tidskrävande. Fast jag kämpar på, men under semestern blir det lite lösare tyglar med syftet att främst kunna upprätthålla de nya träningsvanorna. I höst sätter jag nog upp ett nått nytt mål och sen får vi jobba på superbeach 2015. Jag behöver en tydlig målbild, nått att fokusera på. Ni vet byxorna som va min måttstock under min utmaning "mellan påsk och midsommar" tror ni att jag har använt dem nu när jag väl kommer i dem? Nä... Inte en endaste gång, visst är det lustigt...? Fast det spelar ingen roll egentligen, för de fyllde en viktig funktion under själva processen.

Efter träning, dusch och lunch packade vi kaffetermosen och åkte in till Gärdet. Vi tog en tur upp i Kaknästornet och tittade på den fantastiska utsikten. Tänk vilken fin stad Stockholm är och vilken variation som finns, stora naturområden och mycket vatten, och så självklart pulsen med shopping och krogar. Jag behöver inte New York, Stockholm är precis lagom för mig, älskart! 
När jag såg alla turister i city blev jag grymt sugen på att själv turista lite i min egen stad. Hoppa på en sightseeingbuss eller båt och få en guidad tur, tror nog att jag får lura med mig familjen någon dag. Jag planerar redan för ett bostadsbyte med brorsan och Malin nästa sommar, några dagar i alla fall. De får prova på att leva förortsliv i Gränden så kan jag få bo och uppleva stadspulsen... Ja så gör vi!


Efter besöket i tornet hängde vi en stund i parken nedanför. Tänk va skönt att vi inte behöver passa småfolket precis varenda sekund längre. Brandis och jag satt på en filt, solade och drack kaffe medan de roade sig. Livet är gött ibland....







⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Kommentera inlägget här :