Rapport från Skagshamn...

Det är 28 grader och strålande sol, och vi njuter och har det jättebra. 


Barnen har hunnit bada en hel del och annars leker de på stranden och fångar spigg som de sköter om. De har varit ute och rott, och Måns har redan hunnit fiska lite med Jocke och Marcus. Melina har plockat blåbär och öppnat egen servering vid lekstugan. Ja, tempot är högt och vi har bara varit här i ett dygn än så länge...


Själv har jag mest suttit i solen. Jag har börjat läsa en ny bok, Rapsbaggarna, den är lite seg att komma in i men det ska nog bli bra. Jag älskar att läsa på semestern, men ibland är det svårt att koncentrera sig när småfolket far omkring runt en hela tiden. 


Idag tog jag också fram gympaskorna och gav mej ut på en runda. Ett måste om jag ska tappa formen helt här hemma hos svärisarna. Eftersom jag inte hittar jättebra här bestämde jag mej för att gå utmed stora vägen. Jag gick 30 minuter åt ena hållet, sen vände jag och gick samma väg tillbaka. Det finns många träd att titta på här i Norrland... När jag kom tillbaka tog jag med mej tvålen och slängde mej i vattnet. Vi har 22 grader här i havsviken, härligt...!


Till middag tänkte jag steka på lite kycklingfiléer. Men efter att ha rotat runt ett tag i svärmors kylskåp och hittat matlagningsgrädde, sambal oelek, mango chuteny och färsk mango lyckades jag röra ihop en variant av den magnifika men åh så bortglömda rätten med det otippade namnet Mangokyckling. Jättegott blev det!

Pernillas paradrätt 


☀️☀️☀️☀️☀️

Kommentera inlägget här :