Min dag i mina skor

Vi sov som två små grisar inatt i vårt mörka svala hotellrum, och vaknade inte förrän klockan ringde vid nio. Då gick vi ner och åt en alldeles fantastisk hotellfrukost. Även om jag är ganska så traditionell, så älskar jag att det finns en mängd olika saker att välja mellan. Å efter att jag ätit min fil och müsli, så festade jag till med en croissant med nutella till kaffet. 

Himmelskt gott

Efter frukosten hoppade jag i mina svarta ballerinas och sen gav vi oss ut på stan. Söndagsshopping i Övik betyder att man har fyra timmar på sig och endast galleriorna har öppet. Alla andra butiker helgar vilodagen. Vi gjorde i alla fall många fina fynd, å jag kan visa dom i ett annat inlägg som lätt går att scrolla förbi för den som inte är intresserad. 
En snabb lunch på tu man hand hann vi också med, men det va knappt...


Ballerinas på shoppingfötterna

Tydligen hade inte benen fått röra på sig tillräckligt mycket mellan butikerna, så vi snörade på oss joggingskorna när vi kom tillbaka till hotellet. I drygt en timme powerwalkade vi gata upp och gata ner och fick på så vis se en ny sida av den fina hamnstaden. Solen strålande och svetten rann. 

Nike Zoom Elite på promenadfötterna

När vi kom tillbaka till hotellet var vi ordentligt uppvärmda. Det var bara att byta skor igen och sen ta hissen upp till gymet på 14:e våningen. Jag körde mina cirklar med övningar för ben, rumpa, mage, rygg och axlar. Jocke hängde på och det är faktiskt riktigt kul att träna ihop, men det är inte särskilt ofta som vi har möjlighet att göra det. 


Utsikten från gymet och bastun kan ingen klaga på

Nike Flex på gymfötterna

Gissa om det va skönt att stretcha och duscha sen...? Magarna började knorra och vi gjorde oss iordning för att gå ut och äta lite. Ikväll valde vi The Bishop Arms som ligger i anslutning till hotellet. Där åt vi varsin god bugare på deras terass alldeles intill havet. 

Bara plocka bort brödet och sen njuta av det supergoda köttet

Chilli-sandaler på middagsfötterna

Nu har jag tagit av mej skorna för sista gången idag. Vi ska strax vila benen och krypa ner i sängen. Kanske se en bra film, bara slappa och njuta av att ingen ropar på mej hela tiden...


❤️ Tack för idag ❤️

Kommentera inlägget här :