En solig dag...

Alltså... Jag är sååå tacksam för att min semester råkade sammanfalla med detta tropiska väder i år. Strålande sol hela dagarna och klibbiga nätter, jag njuter...
Men eftersom det svenska sommarvädret är ett slags lotteri som aldrig går att förutspå, och för att slippa oroa oss över att barnen inte ska få tillräckligt med D-vitamin i sommar har vi garderat oss med en solresa om tre veckor. Det känns skönt att veta...

Idag har vi haft en härlig heldag på stranden. Sol och bad (sägongspremiär för mej) och det gick ju faktiskt att ligga i vattnet rätt länge. Trots att vi ideligen smörjde oss med solkräm var jag lätt vidbränd när vi kom hem, det är bara att konstatera att solen är stark... Å det är bara att konstatera att häng vid en sjö med trevligt sällskap är mysigt men absolut ingen avkoppling. Jag fraktade hem de tre magasinen igen, utan att ens ha hunnit tumma på dem under dagen.

På kvällskvisten tog vi en tur till Fredells i Sickla för att införskaffa den omtalade grillen. Ingen grill ingen sommar liksom. Det fanns en hel del att välja på och när vi väl bestämt oss för vilken modell vi skulle ha, ja då va den givetvis slutsåld. Det slutade med att vi åkte därifrån med skyltexemplaret, en riktig högvinst tyckte säljaren eftersom vi fick den monterad och klar. Lite senare skulle det visa sig att det inte är helt lätt att frakta hem en monterad grill med tillhörande vagn i en V70 full av barn, fiskespön, badleksaker och en uppblåsbar båt med tillhörande åror... Men det hade ju förstås inte vi en tanke på där och då. Å vilken tur att allt löser sig till slut, som han som sket i vasken sa.  

Och när åtdetminstånde halva världens befolkning slog sig ner i TV-sofforna för att kolla fotbollsmatchen mellan Brasilien och Tyskland, då snörade jag på mej skorna och gick ut på en sen kvällspromenad. Jocke höjde på ögonbrynen och menade att det va för läskigt att gå ut så sent på kvällen, de orden kom alltså från killen som själv hävdar att han springer ifrån buset klockan tre på natten. Jag tog demonstrativt på mej tischan med trycket nothing is secure, (tack Sentor för att jag får vara er livs levande reklampelare alldeles gratis) stoppade lurarna med  Värvet och Måns Z i öronen och gav mej ut. Jag överlevde rundan och om jag förstått det hela rätt vann tyskarna med 7-1. Bra jobbat, med eller utan mitt supporterstöd. 



Kommentera inlägget här :