Baklänges med goda vänner

Jag går runt och plockar, diskar, tvättar och städar, Brandis jobbar och småfolket är ute och leker med kompisar. Det är ganska skönt att tillåta sig själv att ha en dag att bara vara, pula på lite med ditt och datt i sin egen takt. Ofta är det så mycket som ska hinnas med på semestern, att man alldeles glömmer bort att ta det lugnt och bara vara. Även om jag jag älskar att åka på utflykter och äventyr med nära och kära, så älskar jag även att vara hemma. Tänk att  bara få sitta med en kopp kaffe och läsa tidningen eller en bra bok utan att någon stör. Idag är en sån dag....

Både jag och barnen sov ut ordentligt imorse, lite slitna efter gårdagens baklängesmiddag som vi hade här hemma tillsammans med goda vänner. Ni vet, man börjar med kaffe, avec och efterrätt och avslutar med en välkomstskål. Fast så långt hann vi aldrig innan vi kom av oss. Fast trevligt hade vi och barnen klarar av att vara uppe sent utan gnäll. Förr om åren har vi ju alltid fått avbryta för att någon ska hem och natta barn, eller så har vi (oftast förgäves) försökt få dem att somna där vi va. Men som sagt, det är nya tider nu...

Det finns inga bildbevis från gårdagen, inte ens på den goda kladdkakan med grädde och jordgubbar som jag svängde ihop till efterrätt (jag åt en lagom bit, och som jag njöt). 
Vi började prata om hur vi lärde känna varandra och när vi träffades första gången. Hur gick vi egentligen från att vara främlingar för varandra till att bli goda vänner för si sådär sex år sen? Ingen mindes riktigt....



Kommentera inlägget här :