Jobb, julskinka, jäsp och jubilar

Jag har varit och jobbat en sväng idag, pysslat på avdelningen tillsammans med kollegan. Brandis och småfolket kom förbi också, han hade skruvdragaren i högsta hugg och hjälpte oss att sätta upp hyllor och lite sånt. Å så fick han i uppdrag att tapetsera med våra svarta vardagsrumstapeter i ett köksskåp, sen hängde jag upp spetsdraperi och satte upp en liten lampa. Sååå fint blev det. Själv har jag mest spikat ljusslingor och röjt idag. Det blir sååå fint, men tiden räcker tyvärr inte till för allt jag vill göra.

När jag kom hem hjälpte jag julskinkan lite på traven och gjorde en pastagratäng med skinka i. Nog för att julknäcke med skinka och stark senap är det godaste jag vet på julbordet, men nu har jag ätit det varje dag i tio dagar och börjar faktiskt bli less. Gratängen blev riktigt god och småfolket gav den godkänt betyg.


Det blir en tidig kväll gissar jag, jag är nämligen lite jäspig. Vi har ju tokvänt på dygnet och i natt låg jag vaken timme efter timme. Först skurvade jag på mig ett bra tag, sen läste jag min bok någon timme, sen lyssnade  jag på en pod någon timme, sen vaknade Melina och då flyttade jag in till henne och låg och skruvade på mej ett tag till. Det blev kanske tre timmars sömn, men jag va inte särskilt trött i morse konstigt nog. Antagligen har jag väl bunkrat lite sömn under ledigheten.

Å så vill jag passa på och skicka en grattishälsning till min sköna höna som fyller år idag. Längtar efter dej Carina och när du kommer hem från Thailand ska vi fira ordentligt. Puss &kram och hoppas att du ha haft en uuuuunderbar dag ♥️

♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ 

Kommentera inlägget här :