Fredagkväll, hållbarhetstest och tulpaner

Fredagkväll och det är äntligen dags att placera arslet i soffan och slänga upp fötterna på soffbordet. Jag har konstaterat att när man jobbar heltid blir fredagskänslan på en gång mycket starkare.
När jag kom hem från jobbet mötte jag Brandis som va på väg ut på "handbollsmiddag" i dörren, shiftbyte i fabriken liksom. Han har varit hemma med Melina idag eftersom hon igår kväll bestämde sig för att testa sin pannas hållbarhet. Panna vs. Massiv ekskiva 0-1.

Resultat blev ett jack mellan ögonbrynen  men pannbenet höll. Ekskivan förhöll sig dock helt oberörd i testet.



Hon blev ihoplimmad och omsorgsfullt tejpad på Huddinge-akuten, och va tvungen att stanna henna och "vila" från skolan idag.

Jag kan ändå se att de måste haft rätt fullt upp. Julen är bortstädad, den granna granen har fått flytta ut på baksidan och allt rött är utbytt mot lila. Å så har de tvättat och storhandlat på ICA Kvantum. Jag förstår att han behövde ut ikväll....

Lila känns helt rätt nu... Å ser ni granen där ute...?


Å tulpaner hade han köpt och ställt in både i köket och i vardagsrummet. Våren är på G snart, jag känner det i hela kroppen... Å så är det helg, fredagsmys och "Fångarna på fortet". Livet leker verkligen ❤️

Kommentera inlägget här :