Det är ju så avkopplande med helg, å man känner sig ju så utvilad...

Jag sitter och tittar på QX Gay-galan, men har problem att hålla ögonen öppna. Inte för att det är trist på nått sätt, men linserna är torra och ögonlocken fastnar hela tiden, oerhört jobbigt.... Sanningen är att det är lördagkväll, klockan är inte ens 23 och jag är helt sjukt trött. Det är ju så skönt och avkopplande med helg, å man känner sig ju så utvilad... NOT!

Arbetsveckan avslutades i fredags klockan 17, och sen var det bara att skynda till förskolan för att hämta Månsan. Melina hade bjudit hem sig till en klasskompis efter skolan med argumentet "kan jag följa med er hem, min mamma ska hämta mej jättesent idag".
Sen skulle jag trolla ihop en mysig fredagsmiddag, ni kan ju tro att luften gick ur mig på en gång. Det slutade med att Brandis fick köpa med sig pizza hem och sen låg vi alla i en hög och kollade på "Fångarna på fortet". Livet som heltidsarbetande mamma kör slut på mej. Jag är så fruktansvärt trött trött trött hela tiden. Jag är så makalöst trött på att vara trött nu så ni anar inte...

Känslan när jag insåg att småfolket vaknade och omöjligt kunde somna om när Brandis åkte till jobbet 6.30 imorse, den känslan när jag insåg att ja va tvungen att kicka igång dagen.... Den känslan kan man omöjligt förstå om man inte varit i den sitsen. Den är hemsk!
Nästan lika hemsk som när jag sekunden efteråt insåg att jag inte hunnit tvätta upp Melinas fotbollskläder sen förra helgen. Bara att masa sig upp och slänga in dagens första tvätt i maskinen och koka en stor kanna kaffe. 

Sen har jag agerat chaufför resten av dagen. Skjutsat Måns till ett kalas, kört Melina till fotbollen, hämtat Melina på fotbollen, kört runt i Huddinge och letat efter brevlådor som töms på helgen hittade förstås inte en enda, hemma igen och gav Melina lite mellis, hämtade Måns på kalaset, duschade och festfixade Melina.
Sen fick jag väcka den trötta lillebrorsan för att skjutsa Melina till  nästa kalas, hade lite tur och stötte ihop med Johanna efter 100 meters körning, hon tog med sig Melina till kalaset och sen gick jag och Måns hem igen. Jag han tvätta ytterligare en maskin med tvätt, hänga den och tömma diskmaskinen, sen var det dags att hämta hem Melina igen.... Har jag sagt att jag är glad över att ha min lilla bil...? Älskar den eftersom den underlättar mitt liv så otroligt mycket.
Jag kan lova er att vi kraschade i soffan ikväll. Vi lyxade till det och åt gårdagens pizzarester och slötittade på mellon. Sigrid va min absoluta favorit, men Sanna och Panetoz funkade också. Melina hejade på Rapunzel-kopian som kom sist, och Måns ville bara höra sin favvolåt från förra veckan igen, bröder...

Ja nu sitter jag alltså här och klipper med ögonen och är så där sjukt trött igen. Visst är det härligt och avkopplande med helg?
#vadjagskullehavetatförtioårsen



Kommentera inlägget här :