Ute och cyklar....

Vad jag gjort idag....? Jobbat lite och cyklat mycket. Drygt två mil i alla fall, vilket är väldigt mycket för en som inte cyklat på... massor med år.  När Carina föreslog att vi skulle ta cykeln till Långbro tänkte jag "hon är galen på riktigt" men sen bad jag Brandis gå ut i förrådet och leta upp hojen och pumpa upp den. För jag är inte den som bangar.

Jag har alltså cyklat sträckan Gränden-Furuhöjden-Långbro-Stuvsta-Vistaberg-Gränden idag, å det va kul! Vilken fantastiskt härlig hoj jag har, snabb och stabil. Det va en skön känsla att susa fram på gatorna, och nu känner jag att Corsan aka Lillis har fått lite konkurrens. Å ni kan ju tänke er hur härligt det var när fem glada flickor trampade hemåt tillsammans på kvällskvisten. Vi skrattade, snackade, startade en cykelklubb och använde ringklockan för att påkalla uppmärksamhet.


Att vi hade en trevlig kväll på Långbro Värdshus bakficka och att jag åt en jättegod räksallad va nästan en bisak. Vi fem "catchade up" efter sommaren, tiden sprang iväg och personalen fick komma och säga till oss att vi va tvungna att cykla hemåt igen eftersom de skulle stänga. Tack...!


⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

Kommentarer :

#1: Anonym

Såå himla mysigt vi hade det och sååå kul att du numera tycker om att cykla. Som vi sa vi behöver ju inte bli svettiga ens en gång...😝. Kram påre! Hojta till när du vill ha cykel sällskap jag e på...! 👍

skriven

Kommentera inlägget här :