Rensat...

Igår när vi va hos Pernilla hade hon rensat hemma och plockat ihop en stor IKEA-kasse med kläder och leksaker som tjejerna vuxit ifrån.
Med andra ord, världens största goodiebag 😊
Melina den lyckosten fick en helt ny höstgarderob, en del av grejerna va använda några få gånger och annat va helt nytt, sååå mycket fint. Den forna Me & I-säljaren hade bla plockat ihop FEMTON jättefina klänningar och tunikor i härliga mönster....


Själv fick jag mej ett par nya jeans i höstens trendfärg cerise. Jättesnygga... Frågan är bara om jag är tillräckligt ungdomlig för att bära Hollister?


När jag började packa upp grejerna här hemma insåg jag att det va nödvändigt att göra en rensning även för mej. Både min och barnens garderober svämmar över eftersom jag alltid skjuter upp det där rensandes liiiite för länge. Så idag har jag stått med textil upp till knäna och sorterat, kastat och lagt undan. Det är som att jag  tappar ett tungt ok från axlarna när jag får ordning och reda, men det är samtidigt en dubbel känsla. Problemet är att jag blir så nostalgisk, ett plagg är inte bara ett plagg för mej, det är även väldigt mycket minnen och känslor.

Men nu har jag bestämt mej för att bolla vidare Pernillas generösa handling och skänka bort massa kläder. Undrar bara vem som vill ha mina gamla paltor....?

Kommentera inlägget här :