Nu är det slut...

Jag säger det rakt ut nu
Utan att linda in det
Utan omskrivningar
Utan att blunda för sanningen
MIN SEMESTER ÄR SLUT....!
 
Känslan när man vaknar upp på morgonen och inser att det är sista dagen på sommarlovet
Att fem och en halv vecka redan flutit förbi
Sorg, tomhet, ångest och en känsla av att inte vara redo
Jag älskar mina lediga dagar
De sena nattimmarna i mörkret och tystheten
Och de långa sovmorgnarna
Känslan av att jag styr min dag, mitt liv
Frihet
 
Möjligheten att läsa och försvinna in i fantasins värld
Ro att skriva och skapa text
Tid att umgås med familj och vänner
Och resa, upptäcka nya platser och få nya intryck
 
Sommaren 2014 har varit fantastisk på många sätt
Vädret har varit konstant soligt, varmt och fint
Småfolket börjar bli stora och självständiga vilket ger oss vuxna en del andrum
Men det ger också förutsättningar för bättre och roligare aktiviteter
 
Det som ger mej ångest är medvetenheten om att ekorrhjulet snart börjar snurra igen
Det där vardagspusslet som är nästintill omöjligt att lägga vissa veckor
Heltidsjobb, träning, skola, simning, fotboll, kör, handling, matlagning, städning, tvätt...
Allt i kombination med en sambo som shiftarbetar
Och alla tidiga morgnar
 
Som tur är, är Brandis och småfolket lediga ytterligare två veckor
Det innebär att jag får en liten mjukstrat
Jag behöver inte stressa för att lämna och hämta i skolan i alla fall
 

Den sista semesterdagar spenderade vi på Gladö
Tänk att vi inte hunnit sova där en enda natt i sommar
Jag sägnerna att semestern är för kort

Kommentera inlägget här :