Dag åtta av femtionio

Min utmaning, 59 dagar mellan påsk och midsommar, rullar på. Jag äter bra och rör på mej varje dag, jag är så disciplinerad att jag förvånar mej själv. Jag är målfokuserad, ser liksom bara midsommarafton framför mig och hur jag plättlätt kommer i mina beiga sommarchinos. Brallorna är min måttstock just nu. Just nu går de att knäppa, (om jag håller andan och står blixtstilla samtidigt) men inte mer...

Dag åtta av femtionio... Någon kanske tycker att jag eventuellt är lite seg i starten, men idag gjorde jag nått som jag funderat på att göra i fyra och ett halvt år. Idag gick jag upp till Källbrinksspåret efter jobbet. Alltså, min arbetsplats ligger fem minuters promenad från spåret och jag har så många gånger tänkt tanken att jag borde ta en runda där. Idag gjorde jag det. Jag packade träningskläder och efter arbetsdagens slut bytte jag om, snörade på mej gympaskor och stack iväg. Jag varvade promenad med jogg och emellanåt stannade jag och gjorde några några övningar som Coachen visat mej. 50 minuter tog det, svetten rann och pulsen pumpade. Ibland dog jag nästan till och med. Speciellt när jag kutade upp och ner för en brant backe tre vändor... Ni kanske inte alls blir imponerade, men jag är stolt och nöjd :-)

Maten finns det inte mycket att orda om... Jag förbereder matlådor, väger fixar och trixar så att det alltid finns mat till hands när det är dags att äta. Sötsuget är som bortblåst....
Enda problemet är väl egentligen att jag har svårt att få i mej all mat, speciellt proteinet och alla små mellanmål. Får väl höra med Coachen när vi träffas på torsdag hur jag ska förhålla mej till det.

Här är spåret i skogen som jag hajkade runt i

Här är stenen som jag klev upp och ner på

Här är backen som jag kutade upp och ner för

Här är bänken där jag gjorde mina armhävningar och där jag bergsklättrare

Fortsättning följer....

Kommentera inlägget här :